Klantgericht telefoneren

Communicatiestrategieën die werken

Insteek

Tijdens de training ´klantgericht telefoneren´ van 2 dagdelen (6 uur) ligt het accent op het servicegericht en efficiënt telefonisch verder helpen van klanten. De training heeft een driedelig doel. Vooreerst focussen we op doeltreffend communiceren. Heb je de kern van efficiënte gesprekstructuren onder de knie, dan zal je het heel wat gemakkelijker vinden om de touwtjes in handen te houden in je gesprekken met klanten. Vervolgens trainen we het communiceren met impact. Hoe verzekeren we dat de klant het gesprek verlaat met een positieve indruk? Wat hou je steeds in het achterhoofd? Welk methodes zijn foolproof? Ten slotte krijg je communicatiestrategieën om in moeilijke situaties het hoofd boven water te houden en situaties om te keren naargelang je doeleinden.

Alle communicatie- en gesprekstechnieken worden geoefend door middel van rollenspellen. We vertrekken in de training steeds vanuit de geldende telefoonprocedures van uw onderneming.