Assertiviteit op de werkvloer

Management - Persoonlijkheidstrainingen
Prijs

Inschrijving: €487,60 (excl. btw)

Extra kosten:

    Extra

    Kortlopende opleidingen

    Bespaar op deze opleiding

    KMO-portefeuille

    Opleidingscheques

    Heeft u een vraag over deze opleiding?

    Iedereen herkent het wel: je wil dolgraag 'nee' zeggen maar zegt uiteindelijk toch 'ja'. Dit leidt tot een grote overload aan werk en je geraakt geïrriteerd. Uiteraard doe je dit om conflicten te vermijden. In deze opleiding leer je beter voor jezelf opkomen zonder dat dit conflicten met zich meebrengt!

    De deelnemers leren hun communicatieve vaardigheden te ontwikkelen met het oog op daadkrachtiger en efficiënter optreden tegenover hun medewerkers en hun overtuigingskracht te vergroten. Ze leren de elementaire gespreksvaardigheden aan zoals samenvatten, empathie, parafraseren en open vragen stellen.

    • Waarom medewerkers/collega's waarderen
    • Hoe waardeer ik medewerkers/collega's
    • Aandachtspunten: de omgang met anderen in de werksituatie

    *Deze opleiding gaat door te Officenter in Geel

    Praktische informatie

    CampusStartdatumStartuurLesmomentenLesuren
    Geel28-11-201709:002 di vm-nm12
    CampusGeel
    Startdatum28-11-2017
    Startuur09:00
    Lesmomenten2 di vm-nm
    Lesuren12

    Doelgroep

    Iedere zaakvoerder of werknemer die zich zelfverzekerd en professioneel wil opstellen ten opzichte van cliënteel, leveranciers, bezoekers...

    Programma

    Het doel van deze opleiding is op een interactieve en ervaringsgerichte manier tal van vaardigheden en tips bij te brengen met betrekking tot communiceren. De volgende thema’s komen aan bod:

    • Assertiviteit en agressief gedrag
    • Meningsverschillen en discussies
    • Lichaamstaal en zelfkennis
    • Gespreksvaardigheden
    • Omgaan met conflicten en het geven van feedback
    • Voor je mening opkomen
    • Openstaan voor complimenten
    • Meningsverschillen en discussies
    • Gespreksvaardigheden
    • Lichaamstaal
    • Zelfkennis
    • Instructies geven
    • Delegeren
    • Omgaan met conflicten
    • Geven van feedback
    • Overtuigen
    • 'Neen' kunnen zeggen en waarom
    • Duidelijke afspraken maken
    • Correctie- en waarderingsgesprekken
    • Gedrag en gedragsmodel
    • Luisteren