Succesvol prospecteren

Management - Marketing en sales
Prijs

Inschrijving: €194,21 (excl. btw)

Extra kosten:

    Extra

    Kortlopende opleidingen

    Bespaar op deze opleiding

    KMO-portefeuille

    Opleidingscheques

    Heeft u een vraag over deze opleiding?

    De sales-goeroes van deze aarde beamen het: een goede verkoper kan je worden! Voldoende oefening, het hanteren van de juiste communicatiestrategieën en inzicht in hoe uw klanten denken helpen je al een heel stuk verder. Elke verkoop staat of valt met de voorbereiding. Deze interactieve training focust dan ook op een deel van het verkoopgesprek waar velen huiverachtig voor zijn: het prospectiegesprek. Schrijf je in en leer hoe je door middel van strategisch taalgebruik tot bij de beslisser in een organisatie navigeert.

    Als je begrijpt wat jouw klanten beweegt, dan kan je ook op hun antwoorden en vragen anticiperen. Hoe bereid je je voor? Hoe houd je hen vast? Welke informatie is voor de klant doorslaggevend? Veel te veel verkopers geven op na een eerste obstakel of werken weigerende taal onbewust in de hand. Je leert de juiste vragen stellen, weigeringen omzeilen of omkeren en doeltreffend argumenteren.

    Docent - Geert Knockaert:

    Geert (39 jaar) heeft een opleiding  als lic. Vertaler Frans/Spaans. Na enkele interne commerciële functies en verschillende ervaringen in het volwassenenonderwijs (CVO) als docent verkoopmedewerker en vreemde talen, besloot hij in 2015 om het roer helemaal om te gooien en een eigen zaak op te richten. Klanten vinden is geen gemakkelijke opdracht, maar wel een bijzonder boeiende. En eentje die lijkt te werken. Die ervaring deelt hij graag met jullie.

    Praktische informatie

    CampusStartdatumStartuurLesmomentenLesuren
    Hasselt18-04-201819:005 wo av15
    CampusHasselt
    Startdatum18-04-2018
    Startuur19:00
    Lesmomenten5 wo av
    Lesuren15

    Doelgroep

    Iedere (toekomstige) verkoper voor wie prospectie een ware kwelling is. Iedereen die van prospecteren een aangename bezigheid wil maken.

    (Ben je tewerkgesteld in PC336? Dan kan je GRATIS deze opleiding volgen via Liberform! Inschrijven doe je dan via volgende link: https://www.liberform.be/cms/showpage.aspx?id=2908)

    Programma

    Sessie 1: Wie ben ik? Waar staat mijn onderneming voor?

    • Elevator Pitch: een korte en krachtige manier om jezelf te verkopen
    • Wie zijn mijn klanten (niet)?
    • SWOT-analyse
    • Sellogram: Hoe staat mijn product/dienst in de markt en hoe beantwoorden bepaalde producteigenschappen aan de behoeften van de klant? Geldt datzelfde verhaal ook voor de concurrentie? Koopmotieven
    • Leuk, maar ik doe er niets mee: Hoe creëer je nieuwe behoeften? Referentiekader en hoe te gebruiken om klanten nieuwe inzichten te geven. Perceptie: hoe iedereen de wereld anders ervaart

    Sessie 2: Communicatie

    • De juiste vragen stellen, gebruik van correcte argumenten, actief luisteren
    • Communicatieproces en communicatiestoornissen
    • Klantvriendelijk versus klantgericht
    • Korting geven een goed idee?

    Sessie 3: In de winkel (en op een event/beurs)

    • Visual Merchandising: beleven om te overleven
    • Hoe herken je koopsignalen?
    • Lichaamstaal en spreektechniek
    • De boze of beledigende klant: omgaan met conflicten
    • Omgaan met bezwaren
    • De klant en degene die hem vergezelt: hoe sterk is de invloed?
    • Cross-selling
    • Verkoopgesprek

    Sessie 4: Documenten

    • Via welke kanalen communiceren je met je klanten
    • De offerte die het verschil maakt
    • De verkoper en zijn taalgebruik: moeilijk, betalen en wachten versus mogelijk, gratis en snel
    • Social Media en bloggen

    Sessie 5: Aan de telefoon/bij de klant/opvolging

    • Voorbereiding, verloop en opvolging
    • Hoe geraak ik voorbij de secretaresse?
    • Naar de klant: hoe gedraag je je bij de klant?
    • Belang van een goed klantensysteem (CRM)