Written excellence - klantgericht schrijven

Management - Marketing en sales
Prijs

Inschrijving: €322,31 (excl. btw)

Extra kosten:

    Extra

    Kortlopende opleidingen

    Bespaar op deze opleiding

    KMO-portefeuille

    Opleidingscheques

    Heeft u een vraag over deze opleiding?

    Uw lezer wil maar één ding weten: 'What’s in it for me?' Een commerciële tekst overtuigt én verkoopt. Wilt u graag makkelijker en sneller commerciële teksten schrijven voor e-mails? Zodat uw boodschap goed overkomt bij de klant en in prettig leesbare en begrijpelijke taal geschreven is? Kortom, wilt u meer effect bereiken met uw teksten bij uw klanten? Dan biedt de training ‘Written Excellence - Klantgericht schrijven' uitkomst.

    Praktijkgericht:

     Voor aanvang van de training leveren de deelnemers een zelfgeschreven e-mail aan. Deze teksten geven de trainer een beeld van de verbeterpunten. Tijdens de training ontvangen de deelnemers individuele feedback en tips voor verbetering.

     Het accent in de training ligt op doen: veel oefenen en uitproberen op basis van de theorie. De deelnemers schrijven tijdens de workshop zelf een tekst volgens de regels van de kunst.

    *Deze opleiding gaat door te Officenter in Geel

    Praktische informatie

    CampusStartdatumStartuurLesmomentenLesuren
    Geel12-10-201709:001 do vm-nm6
    CampusGeel
    Startdatum12-10-2017
    Startuur09:00
    Lesmomenten1 do vm-nm
    Lesuren6

    Programma

    Tijdens de training 'Klantgericht schrijven' doorlopen we de verschillende stappen van het schrijfproces op basis van theorie en praktijkoefeningen:

     Doel, doelgroep en centrale boodschap
    Wat is het doel van uw tekst? Voor wie bent u in de pen geklommen? En op welke vraag is uw tekst het antwoord?

     Eigenheid van middelen
    Wist u dat een e-mail een andere aanpak vereist dan een tekst voor een brief? Tijdens deze stap staan we hier bewust bij stil.

     Juiste uitgangspunt
    Wat is de rode draad van uw tekst en wat wil de klant horen (What’s in it for me?)? Wat is relevant voor hem of haar? Vragen die centraal staan bij het bepalen van de inhoud van uw tekst.

     Structuur en indeling 
    Wat wilt u vertellen en wat wil de lezer weten? En in welke volgorde bouwt u uw tekst op, zodat de lezer van intro tot afsluiting enthousiast blijft? Het AIDA-model ligt aan de basis van commerciële teksten en komt in dit onderdeel aan bod.

     Formuleren
    Niemand wil een vage, nietszeggende tekst onder ogen krijgen. Met concrete taal, actieve werkwoorden en korte zinnen formuleert u uw tekst zo dat de lezer geboeid blijft en niet afhaakt.

     Reviseren
    Uw tekst is bijna klaar. Vraag uzelf nogmaals af: Wat? Wie? Waarom? Check uw tekst op spelling en grammatica.

     Uw schrijfgedrag
    U ontdekt uw persoonlijke schrijfstijl. Daarnaast leert u hoe een verzorgde tekst eruitziet, hoe u op de juiste manier de huisstijl integreert en met gemak 'hoofdzonden' voorkomt in teksten.

     Tips en trucs
    Ten slotte ontvangt u verschillende tips en trucs, waarmee u praktisch aan de slag kunt!