Talking under pressure

Standvastige communicatietechnieken

Opleidingsdoelen

Wat klantvriendelijk communiceren betekent, dat weet iedereen wel. Toch kan het een uitdaging blijken om in alle omstandigheden (onder stress, tijdsdruk, onder invloed van de monday blues of een hoofd vol zorgen) ons aan bepaalde voornemens te houden. Dan zal het een hele opluchting zijn te weten dat er technieken bestaan om jezelf niet in een spaak gelopen gesprek met klanten te verliezen.

Heb je de kern van efficiënte gesprekstructuren onder de knie, dan zal je het heel wat gemakkelijker vinden om de touwtjes in handen te houden in je gesprekken met klanten. Vervolgens trainen we het communiceren met impact. Hoe verzekeren we dat de klant het gesprek verlaat met een positieve indruk? Wat hou je steeds in het achterhoofd? Welk methodes zijn foolproof? Ten slotte krijg je communicatiestrategieën om in moeilijke situaties het hoofd boven water te houden en gesprekken om te keren naargelang je doeleinden.

Alle communicatie- en gesprekstechnieken worden geoefend door middel van rollenspellen. We vertrekken in de training steeds vanuit de geldende procedures van uw onderneming.

Na deze hands-on training heb je houvast om:

  • Sneller door te dringen tot de wèrkelijke oorzaak van een klacht of vraag.
  • Omstandigheden niet het succes van je gesprekken te laten domineren.
  • Het hoofd koel te houden onder (conversationele) druk.
  • Te kunnen ingrijpen als je de bovenhand in een gesprek dreigt te verliezen.