Viral marketing met guerrilla-technieken

Snelle, eenvoudige en buitengewoon doeltreffende acties

Insteek

Guerrilla-marketing doet wonderen voor het image van een merk. Denk bijvoorbeeld aan de customer service verantwoordelijke van Tesco, wiens Facebookreacties op de klacht van een klant over een worm in zijn komkommer viraal gingen. Of het reisbureau dat hun zomerse aanbiedingen in de sneeuw schreef op voorruiten van geparkeerde auto’s. Dit zijn spotgoedkope en spontane acties die in het tijdperk van sociale media razendsnel de ronde doen.

In deze opleiding kom je te weten hoe eigenhandig zulke acties onderneemt. Het succes van viral marketing acties is dat ze inspelen op de actualiteit of wat top of mind is bij het publiek. Hier succesvol mee omgaan betekent een moment creëren waarop je stilstaat bij wat mensen die week of maand beweegt en van daaruit brainstormen. In de opleiding oefenen we in hoe je dit aanpakt. Je leert bovendien de sleutelindicatoren van een succesvolle campagne herkennen.