Werken in de cloud

Informatie digitaliseren, centraliseren en delen

Insteek

Als het op het veiligstellen en delen van je bestanden aankomt is werken in de ‘cloud’ al wat de klok slaat. Wat je fysieke opslagmedium ook overkomt, je informatie is veilig. Als je bovendien doordacht met cloud services te werk gaat kom je zo dichter bij het zo begeerde paperless office.

In deze opleiding vertrekken we vanuit je verkozen opslagservice. Van daaruit verkennen we manieren om je gebruik van deze service te optimaliseren.

Doeltreffend omgaan met een cloud service houdt ook in dat je op een efficiënte manier omgaat met je fysieke informatie. Zeker waar het op het delen van informatie aankomt. Druk je mails af? Hoe deel of bewaar je interessante folders of brochures? Hoe bewerk je samen documenten? We kijken ook naar zinvolle manieren waarop medewerkers op een gelijkvormige manier kunnen werken in de cloud.

We kunnen vertrekken van de volgende cloud services: Dropbox, office 365, Onedrive, Google drive, Skydrive, Evernote, Symbaloo.