GROEIAMBASSADEURS

De kennis van je medewerkers en managers is bepalend voor de groei van je bedrijf. Die gedachte staat centraal bij de TRIXXO groep. De groep zet dan ook sterk in op opleiding en ontwikkeling. Zo organiseerde FORTIO onlangs een training rond sociale media voor een vijftigtal van hun medewerkers.

De TRIXXO groep legde een indrukwekkend groeiparcours af. Op vijftien jaar tijd groeide het bedrijf van 10 naar 7.000 medewerkers en van 1 naar 120 vestigingen. TRIXXO jobs, de uitzendpoot van TRIXXO groep telt ondertussen 50 medewerkers, verspreid over 14 vestigingen. “Die groei is vooral te danken aan onze ambitieuze medewerkers. Stuk voor stuk high potentials die we via opleidingen nog sterker maken”, vertelt marketingen communicatiemanger Ronny Domen. “Want hoe meer kennis en expertise onze medewerkers bezitten, hoe beter TRIXXO presteert en des te gelukkiger onze klanten zijn.” Recent volgden een vijftigtal medewerkers een FORTIOtraining die in het teken van sociale media stond. “Enerzijds vinden we het belangrijk dat medewerkers op de hoogte zijn van de mogelijkheden én vooral ook van de gevaren van sociale media, zodat het voor iedereen duidelijk is wat wel of niet gepost mag worden. Anderzijds geloven we in de kracht van sociale media. Ontzettend veel van onze medewerkers zijn er actief. Als slechts een fractie van hen als TRIXXOambassadeur optreedt, dan wordt onze content snel en ver verspreid. Ideaal voor onze naamsbekendheid!”

Ambassadeursactie

De opleiding bestaat uit drie delen, waarvan de eerste twee alvast plaatsvonden. En wat vonden de deelnemers ervan? Ronny: “Er werken overwegend veel jonge mensen bij TRIXXO Jobs. Ze kennen veel van sociale media en worden op zich niet snel verrast door sociale media en de effecten ervan. De eerste training was daarom voor ons ook wat meer basis. Weliswaar met een leuke call-to-action: om ambassadeur te worden van TRIXXO. We introduceerden namelijk de hashtag #teamtrixxo en koppelden die aan een ambassadeursactie met leuke incentive voor onze medewerkers. De vervolgopleiding zal daarentegen diepgaander zijn en uiteraard volgt er een evaluatie van de ambassadeursactie. Verder zal de trainer de mogelijkheden uitspitten om sollicitanten voor bepaalde vacatures via sociale media te kunnen vinden. Zo kunnen onze office managers - die je mag beschouwen als de hr-partners van onze klanten - hun doelstellingen makkelijker bereiken.”

Bewustwording

Ronny blikt alvast tevreden terug op de opleiding. “FORTIO heeft ons aangenaam verrast met zijn goede begeleiding, maatwerk en opvolging. Bovendien was het niet louter een training, maar ook een bewustwording en tevens toffe teambuilding. Daarnaast is het handig dat je bij FORTIO niet gebonden bent aan één locatie. Wij kozen ervoor om deze opleiding te laten doorgaan in Villa Zwart Goud.