Bedrijfsopleiding IT service management

Vul het IT-beleid van uw werkomgeving concreet in met ITSM

Insteek

Information Technology Infrastructure Library, meestal afgekort tot ITIL, is ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL is geen methode of model, maar eerder een reeks van best practices (de beste praktijkoplossingen) en concepten.

De meeste organisaties hebben deze procedures al in een of andere vorm in gebruik. ITIL® definieert gewoon een gemeenschappelijke aanpak om ze te kunnen uitvoeren. ITIL® beste praktijken zijn een referentie, niet een blauwdruk. Het maakt gebruik van bewezen technieken die kunnen worden aangenomen en aangepast aan uw organisatie.

Je leert procesmatig te denken en je ontdekt de voordelen van IT-Service Management volgens de ITIL methode. Je krijgt de Best Practices van de diverse Service Strategieën, Support en Service Delivery processen onder de knie.

Na het volgen van de opleiding kan je meewerken aan ITIL-implementaties en/of verbeteren van het huidig service management in je onderneming.