Bedrijfsopleiding Stepstone Marketing

Ontdek de fundamenten van succesvolle marketing

Stepstone marketing

Insteek

Een overtuigend verhaal vertellen, dat is de weg naar commercieel succes. Maar daar komt heel wat bij kijken. In het maattraject Stepstone marketing gaan we daarom van A tot Z en weer terug om je onderneming te verdiepen in al haar marketing activiteiten.

Voor Eduard trailer Company wens je houvast om te beginnen aan een fundamenteel marketingplan. We nemen in dit maattraject Stepstone Marketing daarom alle aspecten van bedrijfsmarketing onder de loep, om ze op kordate wijze in functie te stellen van je bedrijfsdoelstellingen. Vooreerst breng je onder begeleiding van je trainer de bedrijfsidentiteit in kaart. Je gaat op zoek naar de ‘waarom’ van je organisatie. Het antwoord daarop is geen grote filosofische beschouwing, maar zal je wel helpen om scherp te stellen waarom je (eind)klant voor je kiest. Een sterke en aantrekkelijke identiteit die eenduidig tot bij de eindconsument komt, dat maakt een product sterker in het collectief consumentenverstand.

Bovendien communiceer je met een heldere corporate identity eenduidig met je dealers, partners en je doelpubliek en stimuleer je ownership. Je stelt helder waar de organisatie naartoe wil en hoe men kan meestappen in dat verhaal.

Van hieruit kan je de unieke meerwaarde van producten Eduard uitdrukken in selling propositions; de drijvende kracht achter je sales en marketing tactiek. Deze proposities vormen daarbij de insteek en de argumenten bij je marketingmaterialen en salesacties.

Een gegronde marketingaanpak is verder gestoeld op een grondig inzicht in het profiel van het doelpubliek. Daarom categoriseer je de klant in persona’s en leg je koopgedrag bloot. Op basis van die motieven weet je op welke aspecten van het product marketing weight gelegd moet worden om meer value op te brengen. Zo krijg je vervolgens inzicht in het groeipotentieel van je producten of diensten en waar mogelijke struikelblokken kunnen liggen.

Ten slotte werk je een doordacht marketing plan uit waar iedereen in de organisatie mee uit de voeten kan. Je legt zo een stevig fundament om te werken aan consequente en repliceerbare marketingacties.