Google Ads (voorheen AdWords)

Informatica - Web en mobile
Extra

Kortlopende opleidingen

Bespaar op deze opleiding

KMO-portefeuille

Opleidingscheques

Heeft u een vraag over deze opleiding?

Klanten zoeken steeds meer naar diensten en producten online. Een van de belangrijkste kanalen voor online adverteren is Google Ads (het vroegere Google Adwords). Google Ads biedt de mogelijkheid om advertenties te plaatsen in de Google zoekmachine, maar ook op websites, op YouTube en in applicaties voor smartphone en tablets. Op Google vind je heel wat online trainingsmateriaal. In deze cursus helpen wij je om door het bos de bomen te zien. We geven een algemene inleiding over de manier waarop Google Ads werkt en waar je online hulpmiddelen vindt om een Google advertentiestrategie uit te bouwen, je campagnes op te zetten en te evalueren.

Na deze opleiding kun je beter kiezen of je zelf aan de slag gaat met Google Ads of toch liever je advertentiecampagnes uitbesteedt. In dit laatste geval krijg je in deze cursus concrete tips om je campagneteam beter aan te sturen en te evalueren.

Doelgroep

  • Ondernemers en marketingmanagers die plannen hebben om via Google te adverteren
  • Ondernemers en marketingmanagers die hun campagneteam beter willen begrijpen, aansturen en evalueren
  • Iedereen die nog extra tips wil voor het behalen van het Google Ads-certificaat

Om voor deze cursus in te schrijven is het belangrijk dat de deelnemers een eerste ervaring hebben met marketingcampagnes. Ook is het handig om alvast een Google Account te maken.

 

Programma

  • Inleiding tot Google Ads en de verschillende advertentiemogelijkheden (Search, Display, Shopping, Video en Apps)
  • Toelichting over de Google Ads interface: structuur van de account, online hulpmiddelen om campagnes te optimaliseren en te evalueren
  • Tips & tricks om je online campagneteam aan te sturen en te evalueren
  • Inleiding tot het behalen van een Google Ads-certificaat - online trainingsmateriaal, tips om te oefenen voor het online examen