Klachten en conflicten in een medische omgeving

Administratie en onthaal
Prijs

Inschrijving: €70,25 (excl. btw)

Extra kosten:

    Extra

    Kortlopende opleidingen

    Bespaar op deze opleiding

    KMO-portefeuille

    Opleidingscheques

    Heeft u een vraag over deze opleiding?

    Patiënten in een ziekenhuis of medische praktijk en bewoners in een woonzorgcentrum kunnen soms heel scherp en kritisch uit de hoek komen of reageren. Ze zijn het niet altijd eens met de gang van zaken en geven dat ook duidelijk aan.

    Als medisch secretaresse is het niet altijd even gemakkelijk om met assertieve patiënten om te gaan. In deze workshop geeft docent Geert Knockaert je een aantal zeer bruikbare tips die jouw taak veel aangenamer maken en ervoor zorgen dat de patiëntentevredenheid stijgt. 

    Doel:
    • leren openstaan voor en herkennen van klachten
    • meer zelfzekerheid en motivatie creëren
    • iets negatiefs ombuigen in iets positiefs (elke klacht is een kans)
    • klantentevredenheid verhogen

    Praktische informatie

    CampusStartdatumStartuurLesmomentenLesuren
    Hasselt25-11-201919:001 ma av3
    CampusHasselt
    Startdatum25-11-2019
    Startuur19:00
    Lesmomenten1 ma av
    Lesuren3

    Doelgroep

    • Medewerkers van een medisch secretariaat in een ziekenhuis, artsenpraktijk, woonzorgcentrum, ...
    • Zelfstandig verpleegkundigen

    Programma

    • Hoe ontvang je een klacht? Actief luisteren, inlevingsvermogen, juiste vraagstelling en woordkeuze, te vermijden boodschappen
    • Assertief reageren / onder controle houden van je emoties
    • Zoeken naar een correcte oplossing
    • Hoe maak je van een klager een ambassadeur?
    • Inventarisatie en opvolging van klachten