Praktische snelcursus Verkooptechnieken Basis

Management - Marketing en sales
Prijs

Inschrijving: €161,16 (excl. btw)

Extra kosten:

    Extra

    Kortlopende opleidingen

    Bespaar op deze opleiding

    KMO-portefeuille

    Opleidingscheques

    Heeft u een vraag over deze opleiding?

    Verkopen, een vak apart. Niets is belangrijker dan in een verkoopgesprek de juiste structuur aan te houden. In deze 3 sessies leer je alles over de basis van het voeren van een verkoopgesprek.

    Van de verwelkoming van de klant tot het afsluiten van de verkoop. De structuur die je in elk verkoopgesprek opnieuw moet hanteren is cruciaal en moet iedere verkoper beheersen om uit te groeien tot een succesvol verkoper. En net dat is wat we met deze opleiding willen bereiken. De docent neemt je mee doorheen elke fase van het verkoopgesprek en tracht deze bij elke deelnemer te optimaliseren. Doordat er gewerkt wordt in kleinere groepen is er mogelijkheid tot onmiddellijke feedback na elke ingeoefende fase. 

    Praktische informatie

    CampusStartdatumStartuurLesmomentenLesuren
    Hasselt04-06-202019:003 Di av9
    CampusHasselt
    Startdatum04-06-2020
    Startuur19:00
    Lesmomenten3 Di av
    Lesuren9

    Doelgroep

    Iedereen die professioneel te maken krijgt met verkoop en elke fase van het verkoopgesprek voor zichzelf wenst te optimaliseren.

    Programma

    Het verkoopgesprek
    We overlopen we de 4 fasen van het verkoopgesprek:

    1) Opening
    2) Behoeftebepaling 
    3) Presentatie 
    4) Afsluiting

    Afsluiting
    Hierin gaan we meer specifiek in op de afsluitfase:

    Niets is zo moeilijk als afsluiten. Veel verkopers draaien om de hete brei heen, vallen in herhaling of komen aan het einde van het gesprek met nieuwe informatie. De oplossing is simpel: vráág om de deal. In deze fase speelt gunmarketing een rol. Als je een goede indruk hebt achtergelaten bij het doorlopen van de gespreksfasen, dan maak je een goede kans dat de klant je de opdracht willen geven, mits het aanbod aansluit op zijn vraag. Komt je klant met bezwaren, probeer dan te achterhalen waarop ze gebaseerd zijn. Het verkoopgesprek is pas afgerond als je de order hebt genoteerd. Gaat de verkoop definitief niet door? Probeer dan toch positief af te sluiten. Wellicht biedt er in de toekomst nieuwe mogelijkheden. Deal of niet, het contact loopt door. Bellen, bezoeken, e-mailen of verzenden van mailings: stuk voor stuk manieren om contact te onderhouden én om opnieuw het gesprek aan te gaan.