Sociaal netwerken

Management - Persoonlijke ontwikkeling
Extra

Kortlopende opleidingen

Bespaar op deze opleiding

KMO-portefeuille

Opleidingscheques

Heeft u een vraag over deze opleiding?

Ondernemen vandaag vraagt veel meer dan goed zijn in wat je doet of een goed product op de markt brengen. Als ondernemer is het ook ‘key’ om je te omringen met de juiste zakenpartners en de snelste weg te vinden naar je ideale klant. Maar allicht ervaar jij ook dat het niet altijd makkelijk is om de eerste zakelijke contacten te leggen. Efficiënt netwerken kan je helpen om snel en doelgericht met de juiste professionele partners in gesprek te gaan. Het maken van een sterke eerste indruk is daarom van het grootste belang.

Docent:

Stijn Van Der Meulen - Stijn is een aanstekelijke docent die de materie vanuit eigen ervaring kent. Hij is één van de weinige ondernemers die van netwerken zijn hoofdactiviteit maakte. Hij verdeelt zijn tijd tussen lesgeven, louter en alleen in netwerken, en de organisatie van een 80-tal netwerkevents per jaar. Stijn maakt gebruik van slides en het tekenbord. Als deelnemer interageer je voortdurend met de lesgever en je medecursisten. 
Na de laatste les is er een aansluitende receptie waar de cursisten netwerken met ervaren netwerkers. 

In deze lessenreeks leer je om op een ontspannen manier en met een krachtige boodschap zakelijke gesprekken te voeren. Zó wordt netwerken leuk en iets waar je naar uit kijkt!

Doelgroep

Alle medewerkers van bedrijven en ondernemingen of zelfstandigen die met meer plezier willen gaan netwerken of die effectiever en efficiënter willen samenwerken met externen.

Programma

In de 3 sessies zal je leren:

  • Met de juiste open attitude gaan netwerken
  • Je doelen sneller bereiken en dagelijkse taken efficiënter kunnen uitvoerenµ
  • Netwerken mbv LinkedIn
  • Opportuniteiten vanzelf aantrekken
  • Je comfortabeler voelen op recepties
  • De beschikbare tools beter gaan gebruiken
  • Indien je in de verkoop zit : spontaan introducties en doorverwijzingen krijgen (zodat je minder 'cold calls'moet doen)
  • ...