Social Selling

Management - Marketing en sales
Prijs

Inschrijving: €161,16 (excl. btw)

Extra kosten:

    Extra

    Kortlopende opleidingen

    Bespaar op deze opleiding

    KMO-portefeuille

    Opleidingscheques

    Heeft u een vraag over deze opleiding?

    Vele ondernemers zoeken hun klanten steeds meer online. Maar doen ze dit ook op een correcte en nuttige manier? In deze 3 sessies achterhaal je in elk geval op welke manieren je efficiënt en optimaal aan Social Selling kan doen. 

    Alles begint natuurlijk met een correcte doelgroepbepaling. Bevinden jouw (potentiële) klanten zich ook online? Dan kan je verder gaan nadenken over een online strategie. Eerst en vooral moet je een goed beeld hebben van hoe je naar buiten komt als bedrijf maar ook als mens. Daarna zullen verschillende kanalen onder de loep genomen worden. Eens hier een goed inzicht in verworven is komt het erop aan de juiste en doeltreffende boodschap te formuleren. 

    Doel van deze opleiding?

    - een online strategie leren ontwikkelen

    - de juiste doelgroep leren te bepalen

    - een kennismaking met de verschillende online kanalen en mogelijkheden

    - het formuleren van een doeltreffende boodschap

    - het stimuleren van je sales door toepassing van alles wat je in deze opleiding aangereikt krijgt

    Gedurende de weken rond de opleiding heeft iedere deelnemer recht op individuele coachingsessies. De docent zal dit samen met de cursisten inplannen tijdens de 1e les.

    Docent:

    Geert Knockaert - Geert (39 jaar) heeft een opleiding  als lic. Vertaler Frans/Spaans. Na enkele interne commerciële functies en verschillende ervaringen in het volwassenenonderwijs (CVO) als docent verkoopmedewerker en vreemde talen, besloot hij in 2015 om het roer helemaal om te gooien en een eigen zaak op te richten. Klanten vinden is geen gemakkelijke opdracht, maar wel een bijzonder boeiende. En eentje die lijkt te werken. Die ervaring deelt hij graag met jullie.

    Praktische informatie

    CampusStartdatumStartuurLesmomentenLesuren
    Genk T2-campus13-11-201819:003 di av9
    Geel14-01-201909:003 ma vm9
    Hasselt19-03-201913:003 di nm9
    CampusGenk T2-campus
    Startdatum13-11-2018
    Startuur19:00
    Lesmomenten3 di av
    Lesuren9
    CampusGeel
    Startdatum14-01-2019
    Startuur09:00
    Lesmomenten3 ma vm
    Lesuren9
    CampusHasselt
    Startdatum19-03-2019
    Startuur13:00
    Lesmomenten3 di nm
    Lesuren9

    Doelgroep

    Elke ondernemer die via online kanalen zijn verkoopstrategie efficiënter wil aanpakken.

    Programma

    3 sessies (telkens 3u) rond het zoeken van contacten en leads via social media, aangevuld met individuele coachingsessies:

    Sessie 1 – Hoe kom je naar buiten, als onderneming én als mens?
    - Waarom de strategie van de multinational niet werkt voor de kleine ondernemer.
    - Be top of mind: het belang van herkenbaarheid. Hoe pak je dit aan?
    - Stop met verkopen, word specialist
    - Creëren van waarde
    - Wie is je doelgroep?
    - Doe je ook iets voor je bestaande klanten?

    Sessie 2 - Verschillende SM-kanalen onder de loep
    - Google: Google Analytics, Google Business, Google Search Console, Google AdWords, Google Alerts
    - Facebook
    - LinkedIn
    - Twitter / Pinterest / Google+ / Instagram 
    - Zin of onzin van SEO
    - YouTube. Gebruik je al video?

    Sessie 3 – Aan de slag: formuleren van doeltreffende boodschappen
    - Uitwerken van personae
    - Het belang van bloggen en vloggen
    - Reageren op berichten over jou of je onderneming. Zorgen voor interactie.
    - E-book
    - Regelmatig publiceren, maar wat? 
    - Iemand beveelt mij online aan, wat nu?