Winteropleiding - Hoe het best omgaan met klachten? (i.s.m. Bouwunie Limburg)

Bouw - Algemene aanneming en bouwmanagement
Extra

Bedrijfsopleidingen

Bespaar op deze opleiding

KMO-portefeuille

Opleidingscheques

Heeft u een vraag over deze opleiding?

Als klanten klagen, dan vormt dat een opportuniteit of een uitdaging voor het bedrijf.  Een klacht is het resultaat van iets dat fout loopt in het bedrijf.  Door er constant oog voor te hebben dat de gemaakte fouten niet meer kunnen gebeuren, dan zal het aantal klachten ook systematisch verminderen.  

Maar, intussen is er wel de klacht van de klant... en dan is de vraag, hoe gaat het bedrijf hier het best mee om?

Een klacht is het resultaat van een ontevredenheid van de klant. Een product of dienst werd niet geleverd volgens de door het bedrijf voorgestelde voorwaarden.  Hoe gaan we om met een klacht?  Hoe gaan we communiceren?  Hoe kunnen we de klant behouden in de toekomst?  

Doelgroep

Iedereen die regelmatig met klagende klanten in contact komt en hier op een correcte en professionele wijze mee wil omgaan

Programma

Volgende thema's komen aan bod:
- luisteren
- empathie
- rustig blijven
- assertief communiceren
- klachtenafhandeling